19 Eylül 2011 Pazartesi

Efendimiz 'Rızkın 10da 9u ticarettedir' derken bunu kastetmedi sanırım..
'Ne yoruyor akşama kadar beni' diye düşünüyorum 3 aydır; cevap yok. İnsanlarla uğraşmak zor tabi ki ama en azından kafa yorgunluğu yapmalı bu.Bedenle nalaka? Ayaklarım ağrıyo ayaklarım!
Sabahın 9unda insan neden ev telefonu arar ki arabayla? Kim bilir ne derdi vardı teyzemin.. Belki de uzak bi şehirden oğlu aricak? E cep telefonları çıktı ama..
Adam geldi böyle gözleri felfecir okuyo,keltoş ve giyimi orta halli. Vasat denemez,yani ne biliiim gören 'insan' demekten çekinmez. Bir ev telefonu sordu, 80 lira dedim.Oluru ne bunun dedi! Olurunu söyledim dedim tebessüm filan,içim acıdı.Niye acırsa,geçir gitsin..Ama olmaz! Ahlak bazılarının sandığı gibi ağzını bozmamak,dilde ahlak değil diğ mi? Ticaret ahlakı diye bir şey var.. Neyseh 70 lira olur olur emrivakisi akabinde samimi bir kaç tebessüm derken arabadan bir teyze iner.Teyze mekana yaklaşmaya başlayınca adamceğizi bir korku sarar ve beni tembihler;120 de hanım efendi teyzeye! Ay olur mu demeye kalmadan teyzem girer içeri 120ymiş ama bize 110 der herif.. Teyze telefonu kucaklar,arabaya geri döner 110 lirayı masanın üzerine bırakır,adam içinden 70in üzerini alır ve gider.
Okuduğun fıkhın işe yaramadığı durumlar olabilir işte böyle.Bir mala % bilmem kaçtan fazla kar koymak helal değilken,sen aman ahlaklı davranalım diye düşünsende senin ahlakını bozan bişeyler çıkıyo elbette ortaya.
Şimdi ben doğru mu yaptım,itiraz etmeli teyzeciğime doğruları söylemeli miydim.Ahhh!
Dünyanın menfaat üzerine inşaa edildiğini görmek ve envaye çeşit insanla karşılaşmak bana tecrübe kazandırmaz ki ama ya.Ne bilim ben biliyodum zaten insanlara iyiliği yap yap yap bir kere yapma senden kötüsü yok.Ver ver ver her yerini ver doymaz ki insan.Bidaha der hep.En iyisi böyle.Enn iyisi.
Bırakıcam bu işi.
Neyse; bu işin vicdan kısmı.Akşama bişeyim kalmicak.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder