5 Şubat 2011 Cumartesi

Kronik Diş Yoklaması

Kronik diş ağrısı olur mu? Delisin kızım,olmaz mı.. Tam 1 senedir biyoloji fizyoloji kimya ruhsal durumlar filan, tüm bunların son durumları ile harmanlanmış bir bütünün kafamda yarattığı gel-gitlerin oluşumundan sonra periyodik olarak her ayın 3 günü mukavim bedenime adeta manevi bir ballismus uygularcasına ani iniş yapan hissiyata kronik diş ağrısı diyoruz.Şaka be ben diyorum.Yine acıdı dün aklıma malum gün geldi!
Memleketimin leş hastanelerinden birindeyim 3 ay kadar önce.Acil'e acil giriş yapmışım kalp ve diş ağrısından.Hayır canım aa? Bu sefer gönül işleri değil.Bildiğin kalbim ağrıyor,maddesi.Ağrı ne yahu,hafif kaldı birileri birşeyler sokuyor.'Üşütmüşsün üşütmüşsün,geçer yavrum bu yaşta ne kalbi?,Derya iş çıkarma otur bi'Heyt yavrum be,alakasa gel sen..Kalp diyorum leenn? Hafif dişimde ağrıyınca cahil beynimde bir bağlantı kurmaya çalışıyorum bir alakası olabilir mi..Normalde hastane filan işim olmaz,yatarım geçer geçer derim çiftehanın kiraz bahçelerine nazır,dalından henüz koparılmış yeşil fasülye gibi-misler gibi- kokan anacığım misali..Dayanamadım tabi,aldım sıramı filan geçtim muayene odalarından birine çektim perdesini.Ne gelen ne giden..Çok sıkıldım uzattım kafayı perdeden baktım şöyle bi kalp fenaa..Voltaya başladım koridorda bu sefer, çocuk sesimi yaşlı ığılamasımı bi dur bi yapma bi susss seslerimi ne ararsan.Stres kanımda geziyor.Giriş kapısına arkamı dönmüşüm ki işte o anda bir haykırışş. 'Çekiğğğğiiiğğiiğiğiğillllll' Hey Ya Rabbi..Ne bağırıyon lan öküzz' demeye kalmadı ; sedyede başından kurşun yemiş 50'lerinde bir dayım. Dayıdır onlar bilirsiniz,bakkal,ayakkabıcı,küçük esnaf olsun,sokakta gördüğümüz 50'li amcalar olsun 'dayı'dır.İntihar olduğunu iddia edenler oldu anlam veremedim.Anlam verecek durumda değilim ki!! O ses varya görüntüden daha çok mahvetti ağrıyan kalbimi zira koro halinde söylenen bir'çekiğiğilll' di o.
Sordum ukala görevliye,görevli dediğim kıçımın kenarı beyaz giyinmiş götten bacak elinde şırıngayla gezip duran,kendini artık ne profösörü sanıyosa.. Ha pardon çok özür diler affa sığınırım.Onlar başhekim yancısı mıydı? Yok lan bi dur kızım sende ne pis bi kalbin var.Hem ağrıyor hem pis.Erkekti bu. Baş hekim ibnedir belki ? Belki ona veriyodur ? Ben başka türlü açıklayamadım zira bu ukalalığın sebebiyetini..Usta dedim hey sen,evet evet sen dostum..Bırak o şırıngayı kaldır o lanet olası koca poponu ve bana cevap ver,'doktor ne zaman gelecek?' (Sadece doktor ne zaman gelecek dedim kibarca) Ne dedi biliyo musunuz?
'Siz nasıl insansınız ya?Orada adam kafasına sıkmış,siz burada 10 dk beklemeye üşeniyorsunuz,acil müdahale yapmaya gittiler bla bla bla' İşte pişmanlık oydu,pişmanlık kibarca soru sormuş olmamdı.Keşke dedim deseymişim aklımdaki halimle belki insan olurdu benim it gibi olduğumu görünce..
Kafa kısa devre yaptı benim,bujileri yaktı,su kaynattı,antifriz konmamış tüp gibi dondu kaldı gaz,şamandıra ayarlarımla oynadı adete ve akabinde elbette fren balatalarım aşındı..'Bak' dedim, 'bak aslanım'..
'Sana sadece insan gibi doktorun ne zaman geleceğini sordum,ben buradaki onlarca hasta gibi herhangi biriyim ve hiç bir şeyden haberim yok.Az önce götürülen hastanın durumu hakkında da bilgim yok,senin bana hakarete varan sözler söylemen,çocuğunu azarlar gibi ses tonunda oynama yapman ayıp.' Yumuşadı yumuşak tabi..O adam kafasına sıkmış bilmene bla bla derken doktor geldi.Bir kaç tetkik ve sonuçlar.. Metin ol dedi,metin ol..Yaşayacaksın..'Burada bir problem gözükmüyor ama kardiyolojiye gözük..' Diş içinde işte ilgili birimlere yönlendirme filan derken çıkışı ayrı bir olaydı zaten. Bir polis musallat oldu,yardımcı olalım ayağına.Amca dedim sağol sen ne iyisin yea.Tamam dedim bir daha ki kalp ağrıma söz dedim senin yanına gelicem.
Eve gittim,aldım anneyi babayı karşıma..'Ben bir eşşeklik ettim,affedebilecek misiniz?' Ne oldu kızım anlat ne varmış filan filan. 'Yok dedim asıl mevzu o değil biraz güncellenin artık valide hatun,peder bey' 'Siz haklıydınız,kalp ağrısı ne ya..Saçmalık hıhh! Hastane işi göt işi.' dedim ve işte o gün kronik diş ağrısı diye bir terim ekledim kendi sözlüğüme.Var mıymış ? Olmaz mı ? Hastaneye tövbe edersin,bilmem nerendeki bilmem nenin salgıladığı sıvının inceliği süper benzinin koyuluğu ile eşit olmak zorundayken,olmaz mesela sen yine gidip bir gözükmezsin.
Seviyorum lan dişimi,arada bir yoklayan bir o var zaten? Onu da çekerlerse kim yoklayacak?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder